Velkommen

Fiskernes Forbund så dagens lys, i forbindelse med en større konflikt på havnen i Esbjerg i 1971. I 1975, blev Fiskernes Forbund etableret som en selvstændig, politisk uafhængig organisation, med statsanerkendt a-kasse.

Fiskernes Forbund har, siden den opnåede selvstændighed i 1975, været uafhængig af ethvert politisk parti, idet forbundets hovedledelse mener det var nødvendigt, idet partsfiskeres politiske tilhørsforhold, strækker sig lang fra det yderste venstre til det yderste højre, hvorfor hovedledelsen finder det absurd, såfremt vor organisation, skulle yde økonomisk bistand til et enkelt parti.

Fiskernes Forbunds politiske uafhængighed betyder, at vi har et godt samarbejde med samtlige politiske partier i folketinget, og har med den baggrund, mulighed for at indhente støtte til vore synspunkter hos de partier, der er på linie med os i de enkelte spørgsmål. Fiskernes Forbunds hovedledelse består af 3 medlemmer, der alle har været aktive indenfor det maritime erhverv, dog med hovedvægten lagt på fiskeriet.

Forbundets hovedledelse har således føling med erhvervet, og kender indefra de problemer, en fiskers dagligdag byder på, og på denne måde er godt rustet til at hjælpe når det brænder på.

På disse sider finder du en mængde information om Fiskernes Forbund, er du i tvivl om noget er du naturligvis altid velkommen til også at kontakte os.